Bent u gebruiker van viva3 dan kunt u hier de uitleg van de praktijk instellingen vinden.

Praktijk instellingen

De gegevens die zijn ingevoerd in de praktijk instellingen gelden voor de gehele praktijk en zijn dus niet gebruiker afhankelijk. De adresgegevens die u hier invoert komen terug op de etiketten en op het bezoek rapport van de visitebrief.
Via de knop Adres kunt u op een makkelijke manier uw adres gegevens opzoeken en door VIVA laten invullen. Dit heeft als functie dat alle adressen het zelfde in VIVA staan. Dit is vooral van belang als uw praktijk bijv. op de St. Jozefstraat zit. Dit kan op meerdere manieren geschreven worden.

Aantal dagen V&O / Afspraken in het verleden: Het getal dat u hier invoert geeft u de mogelijkheid om de visitebrief of een V&O op een andere datum te zetten. Het is alleen mogelijk om de datum aan te passen als u een nieuwe visitebrief of V&O begint. Zodra u de visitebrief of V&O eenmaal geparkeerd heeft is het niet meer mogelijk om het datumveld te wijzigen. Als u hier 5 invult, dan kunt u 5 dagen achteruit, maar ook 5 dagen voorruit.
Deze functie is ook voor de agenda. Natuurlijk is dit niet van kracht bij het maken van een afspraak, dit kan natuurlijk onbeperkt in de toekomst.

Oproep alarm (dagen): Het getal dat u hier invoert betreft een herinnerdatum. Het getal geeft in het MD aan hoeveel dagen voor (groen) en hoeveel dagen na (rood) de oorspronkelijke datum een behandeling herhaald moet worden. Wanneer een cliënt de praktijk bezoekt voor iets anders, kunt u hen eraan herinneren.
Let op! deze instelling is van toepassing op de tab Opr/Off in het Medisch Dossier.

RAPPORT: Header afbeelding: Met deze optie kunt u een logo toevoegen aan het bezoekrapport. De afbeelding mag maximaal een grootte hebben van 1024 pixels (breedte) bij 100 pixels (hoogte). U klikt op "Uploaden" , daarna op "Bladeren" en vervolgens op "Uploaden". Als de afbeelding een andere grootte heeft zal deze worden geschaald. Dit houdt in dat de afbeelding wordt uitgerekt zodat hij de afmeting 1024 bij 100 heeft.
Uitlijnen:
Bij de optie uitlijnen geeft u aan of u, uw bedrijfslogo links, rechts of in het midden van uw document wilt hebben.

Facturen: U kunt het factuurtype vast zetten voor het Algemene, Spreekuur en Paardenfactuurtype. Houd er rekening mee, dat wanneer u een spreekuur factuurtype instelt, deze als standaard wordt geselecteerd zodra u een medisch dossier (MD) opent.
U kunt dan geen keuze meer maken voor een ander factuurtype. Als u het spreekuur factuurtype op het lege veld instelt , dan krijgt u bij het openen van een medisch dossier opnieuw de lijst met de beschikbare factuurtypes te zien.
Als u werkt met het logboek voor paarden dan dient u hier een paardestal in te voeren. Dit mag gewoon letterlijk "paardenstal" zijn.
Bij logboek paarden dient u een logboek te kiezen. Als u deze instellingen goed heeft gezet dan kunt u via het Medisch Dossier een paarden logboek aanmaken.

Voor gedefinieerde tekstredacteur: U kunt een tekstredacteur benoemen voor uw praktijk. Deze redacteur kan bepalen of een voor gedefinieerde tekst/anamnese voor de gehele praktijk beschikbaar wordt gesteld. Instellen voor gedefinieerde tekstredacteur: kies via uitklap menu achter het lege veld een persoon (redacteur).
Heeft u een tekst aangemaakt waarvan u denkt dat deze bruikbaar is voor uw collega's, dan vinkt bij de tekst de optie ''redacteur'' aan. Daarna vraagt u (persoonlijk) aan de redacteur naar hetzelfde scherm te gaan als waar u de tekst heeft aangemaakt. Voor de redacteur wordt de optie publiceren zichtbaar. Als deze optie is geselecteerd dan is het document voor de hele praktijk beschikbaar. NB: geldt alleen voor de diersoort waarvoor het is aangemaakt.

Automatische batch selectie: Wanneer deze tegel geactiveerd wordt, zal automatisch een batchnummer geselecteerd worden als u een product toevoegt. Er wordt hierbij eerst gekeken of het product een positief aantal heeft in de voorraad.

WACHTRIJ: Hier geeft u het aantal minuten in voor de wachtrij. Bij het eerste alarm kleuren het icoontje + items oranje, bij het tweede alarm kleuren deze rood. Dit geeft een indicatie hoelang de cliënt in de wachtrij zit te wachten. Deze twee opties mogen niet op dezelfde tijd staan en de eerste moet een lager getal hebben dan de tweede.

Documenten / tags: Hier kunt u een nieuw document of nieuwe tag toe voegen. Dit document is voor de hele praktijk beschikbaar en niet alleen voor één bepaald dier. Let er wel op dat als u een praktijk logo de tag foto moet geven, anders kunt u dit logo niet overal toevoegen. Voor meer uitleg over het toevoegen van een document klikt u hier. Als u met het + teken een nieuwe tag aanmaakt, ziet u als een document upload, dat de tag die u heeft aangemaakt beschikbaar is om te gebruiken.

DIERPAS: De Dierpas is een unieke identificatiepas, waarmee het medisch dossier met groot gemak opgebouwd en geraadpleegd kan worden. Wanneer u als praktijk gebruik maakt van de Dierpas, kunt u in dit veld de gegevens invullen welke u van de organisatie van Dierpas heeft ontvangen.

Als u klaar bent vergeet u dan niet op te slaan!