Manuele refresh exact token

Om te zorgen dat Viva en Exact Online veilig samen kunnen werken is het nodig om in Exact Online een token op te vragen en deze in te stellen in Viva.

Alleen de admin (samen met iemand die Exact toegang heeft) van de praktijk kan dit doen.

Indien u meerdere Exact Online administraties heeft dient u een gebruiker voor dit doel te hebben die uitsluitend toegang heeft tot de met Viva 3 gekoppelde administratie. Verandering in de validatie van de 'token' gebruiker BINNEN Exact betekenen dat exact gebruikers met toegang tot meerdere exact adminitraties niet voor deze rol geschikt zijn.


U gaat naar het Exact Online instelscherm in Viva.

Daar kiest u

'Ga naar Exact Online'

Vervolgens logt u in op de normale wijze in Exact Online.

INDIEN U MEERDERE EXACT ONLINE administratie beheert:

log in met een account dat alleen is gekoppeld aan

uw viva 3 administratie. Uiteraard moet dit account

voldoende rechten hebben in exact om ook nieuwe facturen,

kasboekmutaties aan te maken.

Exact Online start automatisch een Viva 3 Online website op.

U hoeft hier alleen op de 'Copy' knop te klikken.

Nu gaat u weer naar het tabblad in Viva waar u begon.
U klikt in het veldje naast Url en U doet een rechter muisklik.

Kies voor Plakken

Klik op de knop 'Vraag een nieuwe authenticatiecode aan'.


En u bent klaar