To Do

In de Admin instellingenkunt u de volgende instellingen invoeren.
ToDo
Statuskleuren: In deze instelling kunt u de statuskleuren van een To Do item instellen. U kunt alleen de kleuren aanpassen
en niet de omschrijving.
Gebruikersgroep beheer: Hier kunt u gebruikersgroepen aanmaken. Deze groepen maakt u aan als u wilt dat meerdere gebruikers bepaalde To Do items kunnen zien zonder dat u voor meerdere gebruikers dezelfde item aan hoeft te maken. U maakt dan een To Do item aan voor die desbetreffende groep.
Als u op Nieuw klikt, kunt u een nieuwe groep aanmaken. U geeft de naam in van de groep en een code. Daarna zet u actief op Ja.
Daaronder ziet u de gebruikers die in Viva bekend zijn staan. Op deze manier kunt u zelf aangegeven welke
gebruiker u wilt toevoegen aan deze groep. Na opslaan is de gebruikersgroep aangemaakt.
Deze groep is nu zichtbaar in het veld "User" in het tabblad To Do.

Een to do lijst is per gebruiker of per gebruikersgroep. In een to do lijst kan een "reminder" voor een bepaalde gebruiker aangemaakt worden. Hoe en waar u dit kan doen wordt in de volgende hoofdstukken besproken.
U kunt een To Do aanmaken in diverse menu's. In de tab To Do in het hoofdscherm van VIVA. In het cliënten scherm. Op het medisch dossier en op de bedrijfskaart.
Als er een to do item aangemaakt wordt op het hoofdscherm van VIVA, dan is deze niet gekoppeld aan een cliënt of dier/stal. Dit is ook zichtbaar op het hoofdscherm. Alleen de to do beschrijving en de status is ingevuld.
Als u een cliënt kaart geopend hebt en ervoor kiest om een to do item aan te maken dan is deze direct gekoppeld aan de cliënt.
Wanneer u een to do item aanmaakt voor het medisch dossier of een bedrijfskaart dan zal de to do item direct gekoppeld zijn aan de cliënt van dit medisch dossier + het medisch dossier of de bedrijfskaart dat geopend is.
Een nieuw to do item heeft altijd de status "open". U kunt de status altijd wijzigen, nadat u het item opgeslagen heeft. De mogelijke statussen zijn:
Open
Open (te laat)
Gesloten
Verwijderd

Om op een gemakkelijker manier te zoeken naar een to do item, zijn er een aantal filters beschikbaar in Viva.
Status - Toon de to do items met de geselecteerde status
Periode - Tot hoe ver in het verleden moeten de items getoond worden. Deze kijkt dus naar de datum van het to do item.
Gebruiker - Aan welke gebruiker is de to do item gekoppeld
Aangemaakt door welke gebruiker - Als deze optie is aangevinkt dan worden alleen de to do items van de geselecteerde gebruiker getoond.

Lay-out van het To Do fiche

Indeling:

Status Datum Tijd

Medewerker (aangemaakt door) Onderwerp

Tekst

Voorbeeld:

Open24-09-2014 00:00

gw (gw) Terugbellen

Mevr. Dinkelberg terugbellen. Nr. is 06-55668742