Categorieën en Statussen

Wanneer u een afspraak in de agenda zet kunt u hier een categorie of status aan koppelen.

Door middel van het drop down menu bovenin het scherm kunt u kiezen voor de categorieën en de statussen.

Categorieën geven het type van de afspraak aan. Bijvoorbeeld een Standaard Consult, Echo of Controle. Deze categorieën kunnen door de systeembeheerder van het VIVA aangemaakt worden. Er kunnen kunnen maximaal 60 categorieën gebruikt worden.

Een status geeft aan of er bijvoorbeeld nog iets met een afspraak moet gebeuren. Sommige statussen worden automatisch toegewezen aan de afspraak, andere moeten handmatig geselecteerd worden. Vanuit VIVA worden een aantal statussen meegeleverd, echter is het ook mogelijk dat de systeembeheerder zelf statussen creëert. Er kunnen kunnen maximaal 60 statussen gebruikt worden. De zes die standaard zijn aangeleverd zijn niet te verwijderen of te wijzigen.

Via de knop Nieuw kunt u een nieuwe status of categorie aanmaken met een daarbij horende nieuwe kleur. Afhankelijk van de optie links (status of categorie ) maakt u hiervoor een nieuwe aan.

In VIVA zijn de volgende vaste statussen standaard aanwezig:
Geen consult: Er is een afspraak gemaakt, maar er is geen klant aan gekoppeld (auto.) of het is een herhaal afspraak.
Consult afspraak: Er is een klant aan de éénmalige afspraak gekoppeld (auto.)
Consult voltooid: Als de Consult afspraak naar de balie of spreekkamer is verplaatst wordt automatisch deze status toegekend (auto.)
Consult niet nagekomen: kan handmatige worden ingesteld en wordt automatisch gegeven aan afspraken met Status 'Consult Afspraak' die zich in verleden afspelen.
Consult niet nagekomen, contact met klant: Als de Consult afspraak in het verleden ligt en niet de status Consult Voltooid heeft en er contact met de klant geweest is (deze moet je zelf wijzigen).
Consult voltooid, vervolgactie nodig: Als een klant bij de praktijk is geweest, maar er nog iets moet gebeuren voor deze klant. (Handmatig instellen).

(*auto. = automatisch)