V&O

In dit scherm opent u "V&O" oftewel Visite en Order.
Als u op de + klikt kunt u een nieuwe visite of order ingeven.

U kunt hier o.a. de reden voor de visite of de order aangeven, het diersoort, de medewerker die het betreft en een eventuele opmerking. Bij het diersoort kunt u kiezen voor alle diersoorten of voor een specifiek diersoort die aan een locatie bij die cliënt gekoppeld zit.

Kiest u bij de optie visite voor een bezoek, periodiek bezoek of een spoedbezoek, dan verschijnen er meerdere invoer velden.
Hier kunt u de visitedatum, afleverdatum, aankomsttijd en vertrektijd invoeren.

Kiest u voor een order, dan krijgt u de volgende invoer velden erbij.
Hier kunt u de order datum en de order tijd ingeven.
Er zijn verschillende redenen voor een order. U kunt kiezen uit :
Order - afhaalorder -> de cliënt komt het bij de praktijk ophalen.
Order - bezorgdienst -> de artikelen worden bij de cliënt thuis bezorgd.
Order - mee met dierenarts -> de dierenarts neemt de artikelen mee met de visite
Achter de reden kunt u ook aangeven of deze reden bij deze klant de meest gebruikelijke reden is. (de standaard reden)

Heeft u alles ingevoerd dan klikt u op "OK".
Heeft u in het vorige scherm gekozen voor "alle diersoorten", dan krijgt u alle bedrijfslocaties te zien.
Heeft u voor een specifiek diersoort gekozen, dan ziet u alleen de bedrijfslocaties met dat specifieke doeldier.
U kiest de locatie en klikt op "OK".
In het scherm wat dan verschijnt ziet u aan de linkerkant de cliënt gegevens, de V&O instellingen en de bedrijfslocatie gegevens (De naam van de bedrijfslocatie, welk logboekpragramma eraan gekoppeld is, met welke doelgroep, het factuurtype en de vaste arts)
Bij de V&O instellingen, ziet u een aantal getallen staan (3 1 0 € 0).
De 3 staat voor het aantal locaties dat aan het bezoek is gekoppeld.
De 1 is het aantal locaties waarin een tekst en/of product gekoppeld is.
De 0 is het aantal producten of handelingen dat is toegevoegd aan de locaties met het totale bedrag van die producten en/of handelingen.

In het tabblad tekst kunt u uw tekst ingeven en ook hier kunt u gebruik maken van de voor gedefinieerde teksten en Context termen. Wat zwart is kunt u kiezen, de tekst die grijs is kan niet gekozen worden omdat het niet ingevuld is in Viva.
In het tabblad Med./ Beh. kunt u een medicijn of behandeling toevoegen via het icoontje met de capsule aan de rechter kant van het veld. Na het toevoegen van een medicijn en/of behandeling komen de geselecteerde producten in het tabblad te staan. Bij datum staat de betreffende datum. Onder beschrijving de cmm code en de daarbij behorende omschrijving. Tevens staat er achter de omschrijving de kanalisatiestatus van dit product. De letter "L" achter de kanalisatiestatus geeft aan dat het een logboekproduct is. De letter "B" geeft aan dat dit product op de BBP ( Bedrijfsbehandelplan ) staat.

Boven in het scherm ziet u een aantal opties.
Wijzigen: hiermee komt u in de V&O instellingen voor dit bezoek. Hier kunt u bijvoorbeeld alsnog een wijziging maken in de visite- en afleverdatum. De reden en diersoort kunnen niet meer gewijzigd worden.
Wijzigen locatie: hiermee kunt u een andere locatie kiezen. Het is mogelijk om continue te wisselen tussen de locaties die aan dit bezoek (of order) vastzitten. Zodra u op een andere locatie klikt ziet u direct de info in het scherm erachter veranderen. Als u weer terug gaat naar de locatie waar u al wat ingevoerd had dan ziet u dat ook weer gelijk staan en kunt u weer verder.
Bedrijfskaart: hiermee wordt de bedrijfskaart van de actieve locatie geopend.
Overzicht: Overzicht: U krijgt een overzicht van alle handelingen die gedaan zijn op de bedrijfslocaties (let op wel de bedrijfslocaties binnen dit V&O). U kunt een periode kiezen van 3 of 6 maanden of 1,2, of 10 jaar.
Voltooien: Bent u klaar met het bezoek, dan klikt u op voltooien. Alle openstaande V & O's worden dan tegelijk gesloten. Bij het afsluiten van een bezoek kunt u kiezen uit; nieuwe afspraak, weergeven, e-mail en print logboeklabels.

Wanneer u bijvoorbeeld voor 2 locaties een visite of order open hebt staan en u klikt op voltooien, dan zullen er in één keer twee PDF rapporten aangemaakt worden. Voor elke locatie één.
Klikt u op de knop weergeven in het V&O scherm komt er een nieuw scherm waar u de afzonderlijke visitebrieven kunt printen.
In de derde kolom ziet u extra informatie staan.
1 € 24.53, betekend dat er 1 product of handeling is ingevoerd met een totaal bedrag van €24.53
Kalfjes onthoornd, dit is het eerste stukje van de tekst die u heeft ingevoerd, zodat u gemakkelijk kunt zien wat er op welke locatie is ingevoerd.
U kunt in dit scherm op een andere bedrijfslocatie klikken en dan "OK" doen. Op dat moment krijgt u het V&O scherm te zien voor de gekozen locatie.

Voltooien van een visite of order
Op het moment dat er een visitebrief open staat die via de "oude" manier is ingevoerd, dan kunt u in de V&O module geen visite of order voltooien. U moet dan eerst de oude visitebrief afsluiten.

Zodra er een "oude" visite open staat ziet u dit in de kolom Status info.
De knop "Voltooien" is inactief en bij de bedrijfslocatie gegevens ziet u "OPEN VISITE" staan.
Als u wijzigt van locatie ziet u ook in dat scherm staan dat er een open visite is.
Als de cliënt geen bedrijfslocaties heeft, dan is er geen mogelijkheid om een nieuwe visite of order aan te maken. Er is dan geen zichtbaar.

Als u in V&O de visite of order heeft voltooid, dan komt dit op de bedrijfskaart te staan.
Onder de tab kaart kunt u zien wat er in een bepaalde periode bij deze locatie gebeurd is. Achter "periode" kunt u aangeven of u de bezoeken van de afgelopen 3 of 6 maanden wilt zien of van het afgelopen jaar. U kunt ook zien wat er de laatste 2 of van 10 jaar gebeurd is.
In de kolom " beschrijving" ziet u het type visite of order, een deel van de ingevoerde tekst en de producten en/of handelingen die u heeft toegevoegd. in de kolom arts zie u welke arts de betreffende visite of order gemaakt heeft en onder ziet u het totale bedrag van deze visite of order Excl. de BTW.
Onder de tab Docs ziet u alle afgesloten bezoekrapporten. Eventueel kunt u deze nogmaals printen door op het woord bezoekrapport te klikken.

Via Uploaden kunt u nog een bestand van uw computer uploaden. D.m.v. de knop Tag kunt u een bestand
"taggen" (aan een groep toevoegen zodat u daar snel op kunt filteren via selecteer een tag in de rechter bovenhoek)
Bij Nieuw kunt u een niet tekst bestand maken op dezelfde manier zoals u dat in Word gewend bent.
Als u klikt op E-mail dan opent er een nieuw scherm waar u de tekst die u wilt verzenden in kunt geven. Voor meer uitleg over het mailen klikt u hier.