To Do
In de Admin instellingenkunt u de volgende instellingen
invoeren.
ToDo
Statuskleuren: In deze instelling kunt u de
statuskleuren van een To Do item instellen. U kunt alleen de
kleuren aanpassen
en niet de omschrijving.
Gebruikersgroep beheer: Hier kunt u
gebruikersgroepen aanmaken. Deze groepen maakt u aan als u wilt dat
meerdere gebruikers bepaalde To Do items kunnen zien zonder dat u
voor meerdere gebruikers dezelfde item aan hoeft te maken. U maakt
dan een To Do item aan voor die desbetreffende groep.
Als u op Nieuw klikt, kunt u een nieuwe groep
aanmaken. U geeft de naam in van de groep en een code. Daarna zet u
actief op Ja.
Daaronder ziet u de gebruikers die in Viva bekend zijn staan. Op
deze manier kunt u zelf aangegeven welke
gebruiker u wilt toevoegen aan deze groep. Na opslaan is de
gebruikersgroep aangemaakt.
Deze groep is nu zichtbaar in het veld "User" in het tabblad To
Do.
Een to do lijst is per gebruiker of per gebruikersgroep. In een
to do lijst kan een "reminder" voor een bepaalde gebruiker
aangemaakt worden. Hoe en waar u dit kan doen wordt in de volgende
hoofdstukken besproken.
U kunt een To Do aanmaken in diverse menu's. In de tab To Do in
het hoofdscherm van VIVA. In het cliënten scherm. Op het medisch
dossier en op de bedrijfskaart.
Als er een to do item aangemaakt wordt op het hoofdscherm van
VIVA, dan is deze niet gekoppeld aan een cliënt of dier/stal. Dit
is ook zichtbaar op het hoofdscherm. Alleen de to do beschrijving
en de status is ingevuld.
Als u een cliënt kaart geopend hebt en ervoor kiest om een to do
item aan te maken dan is deze direct gekoppeld aan de cliënt.
Wanneer u een to do item aanmaakt voor het medisch dossier of een
bedrijfskaart dan zal de to do item direct gekoppeld zijn aan de
cliënt van dit medisch dossier + het medisch dossier of de
bedrijfskaart dat geopend is.
Een nieuw to do item heeft altijd de status "open". U kunt de
status altijd wijzigen, nadat u het item opgeslagen heeft. De
mogelijke statussen zijn:
Open
Open (te laat)
Gesloten
Verwijderd
Om op een gemakkelijker manier te zoeken naar een to do item,
zijn er een aantal filters beschikbaar in Viva.
Status - Toon de to do items met de geselecteerde
status
Periode - Tot hoe ver in het verleden moeten de
items getoond worden. Deze kijkt dus naar de datum van het to do
item.
Gebruiker - Aan welke gebruiker is de to do item
gekoppeld
Aangemaakt door welke gebruiker - Als deze optie
is aangevinkt dan worden alleen de to do items van de geselecteerde
gebruiker getoond.
Lay-out van het To Do fiche
Indeling:
Status Datum Tijd
Medewerker (aangemaakt door)
Onderwerp
Tekst
Voorbeeld:
Open24-09-2014 00:00
gw (gw) Terugbellen
Mevr. Dinkelberg terugbellen. Nr. is
06-55668742