Categorieën en Statussen
Wanneer u een afspraak in de agenda zet kunt u hier een
categorie of status aan koppelen.
Door middel van het drop down menu bovenin het scherm kunt u
kiezen voor de categorieën en de statussen.
Categorieën geven het type van de afspraak aan.
Bijvoorbeeld een Standaard Consult, Echo of Controle. Deze
categorieën kunnen door de systeembeheerder van het VIVA aangemaakt
worden. Er kunnen kunnen maximaal 60 categorieën gebruikt
worden.
Een status geeft aan of er bijvoorbeeld nog
iets met een afspraak moet gebeuren. Sommige statussen worden
automatisch toegewezen aan de afspraak, andere moeten handmatig
geselecteerd worden. Vanuit VIVA worden een aantal statussen
meegeleverd, echter is het ook mogelijk dat de systeembeheerder
zelf statussen creëert. Er kunnen kunnen maximaal 60 statussen
gebruikt worden. De zes die standaard zijn aangeleverd zijn niet te
verwijderen of te wijzigen.
Via de knop Nieuw kunt u een nieuwe status of
categorie aanmaken met een daarbij horende nieuwe kleur.
Afhankelijk van de optie links (status of categorie ) maakt u
hiervoor een nieuwe aan.
In VIVA zijn de volgende vaste statussen standaard
aanwezig:
Geen consult: Er is een afspraak gemaakt, maar er is geen klant
aan gekoppeld (auto.) of het is een herhaal afspraak.
Consult afspraak: Er is een klant aan de éénmalige afspraak
gekoppeld (auto.)
Consult voltooid: Als de Consult afspraak naar de balie of
spreekkamer is verplaatst wordt automatisch deze status toegekend
(auto.)
Consult niet nagekomen: kan handmatige worden ingesteld en wordt
automatisch gegeven aan afspraken met Status 'Consult Afspraak' die
zich in verleden afspelen.
Consult niet nagekomen, contact met klant: Als de Consult afspraak
in het verleden ligt en niet de status Consult Voltooid heeft en er
contact met de klant geweest is (deze moet je zelf wijzigen).
Consult voltooid, vervolgactie nodig: Als een klant bij de
praktijk is geweest, maar er nog iets moet gebeuren voor deze
klant. (Handmatig instellen).
(*auto. = automatisch)