V&O
In dit scherm opent u "V&O" oftewel Visite en Order.
Als u op de + klikt kunt u een nieuwe visite of
order ingeven.
U kunt hier o.a. de reden voor de visite of de order aangeven,
het diersoort, de medewerker die het betreft en een eventuele
opmerking. Bij het diersoort kunt u kiezen voor alle diersoorten of
voor een specifiek diersoort die aan een locatie bij die cliënt
gekoppeld zit.
Kiest u bij de optie visite voor een bezoek, periodiek bezoek of
een spoedbezoek, dan verschijnen er meerdere invoer velden.
Hier kunt u de visitedatum, afleverdatum, aankomsttijd en
vertrektijd invoeren.
Kiest u voor een order, dan krijgt u de volgende invoer velden
erbij.
Hier kunt u de order datum en de order tijd ingeven.
Er zijn verschillende redenen voor een order. U kunt kiezen uit
:
Order - afhaalorder -> de cliënt komt het bij de praktijk
ophalen.
Order - bezorgdienst -> de artikelen worden bij de cliënt thuis
bezorgd.
Order - mee met dierenarts -> de dierenarts neemt de artikelen
mee met de visite
Achter de reden kunt u ook aangeven of deze reden bij deze klant
de meest gebruikelijke reden is. (de standaard reden)
Heeft u alles ingevoerd dan klikt u op "OK".
Heeft u in het vorige scherm gekozen voor "alle diersoorten", dan
krijgt u alle bedrijfslocaties te zien.
Heeft u voor een specifiek diersoort gekozen, dan ziet u alleen de
bedrijfslocaties met dat specifieke doeldier.
U kiest de locatie en klikt op "OK".
In het scherm wat dan verschijnt ziet u aan de linkerkant de
cliënt gegevens, de V&O instellingen en de
bedrijfslocatie gegevens (De naam van de
bedrijfslocatie, welk logboekpragramma eraan gekoppeld is, met
welke doelgroep, het factuurtype en de vaste arts)
Bij de V&O instellingen, ziet u een aantal
getallen staan (3 1 0 € 0).
De 3 staat voor het aantal locaties dat aan het bezoek is
gekoppeld.
De 1 is het aantal locaties waarin een tekst en/of product
gekoppeld is.
De 0 is het aantal producten of handelingen dat is toegevoegd aan
de locaties met het totale bedrag van die producten en/of
handelingen.
In het tabblad tekst kunt u uw tekst ingeven en
ook hier kunt u gebruik maken van de voor gedefinieerde teksten en
Context termen. Wat zwart is kunt u kiezen, de tekst die grijs is
kan niet gekozen worden omdat het niet ingevuld is in Viva.
In het tabblad Med./ Beh. kunt u een medicijn of
behandeling toevoegen via het icoontje met de capsule aan de
rechter kant van het veld. Na het toevoegen van een medicijn en/of
behandeling komen de geselecteerde producten in het tabblad te
staan. Bij datum staat de betreffende datum. Onder beschrijving de
cmm code en de daarbij behorende omschrijving. Tevens staat er
achter de omschrijving de kanalisatiestatus van dit product. De
letter "L" achter de kanalisatiestatus geeft aan dat het een
logboekproduct is. De letter "B" geeft aan dat dit product op de
BBP ( Bedrijfsbehandelplan ) staat.
Boven in het scherm ziet u een aantal opties.
Wijzigen: hiermee komt u in de V&O
instellingen voor dit bezoek. Hier kunt u bijvoorbeeld alsnog een
wijziging maken in de visite- en afleverdatum. De reden en
diersoort kunnen niet meer gewijzigd worden.
Wijzigen locatie: hiermee kunt u een andere
locatie kiezen. Het is mogelijk om continue te wisselen tussen de
locaties die aan dit bezoek (of order) vastzitten. Zodra u op een
andere locatie klikt ziet u direct de info in het scherm erachter
veranderen. Als u weer terug gaat naar de locatie waar u al wat
ingevoerd had dan ziet u dat ook weer gelijk staan en kunt u weer
verder.
Bedrijfskaart: hiermee wordt de bedrijfskaart van
de actieve locatie geopend.
Overzicht: Overzicht: U krijgt een overzicht van
alle handelingen die gedaan zijn op de bedrijfslocaties (let op wel
de bedrijfslocaties binnen dit V&O). U kunt een periode kiezen
van 3 of 6 maanden of 1,2, of 10 jaar.
Voltooien: Bent u klaar met het bezoek, dan klikt
u op voltooien. Alle openstaande V & O's worden dan tegelijk
gesloten. Bij het afsluiten van een bezoek kunt u kiezen uit;
nieuwe afspraak, weergeven, e-mail en print logboeklabels.
Wanneer u bijvoorbeeld voor 2 locaties een visite of order open
hebt staan en u klikt op voltooien, dan zullen er in één keer twee
PDF rapporten aangemaakt worden. Voor elke locatie één.
Klikt u op de knop weergeven in het V&O scherm komt er een
nieuw scherm waar u de afzonderlijke visitebrieven kunt
printen.
In de derde kolom ziet u extra informatie staan.
1 € 24.53, betekend dat er 1 product of handeling is ingevoerd met
een totaal bedrag van €24.53
Kalfjes onthoornd, dit is het eerste stukje van de tekst die u
heeft ingevoerd, zodat u gemakkelijk kunt zien wat er op welke
locatie is ingevoerd.
U kunt in dit scherm op een andere bedrijfslocatie klikken en dan
"OK" doen. Op dat moment krijgt u het V&O scherm te zien voor
de gekozen locatie.
Voltooien van een visite of order
Op het moment dat er een visitebrief open staat die via de "oude"
manier is ingevoerd, dan kunt u in de V&O module geen visite of
order voltooien. U moet dan eerst de oude visitebrief
afsluiten.
Zodra er een "oude" visite open staat ziet u dit in de kolom
Status info.
De knop "Voltooien" is inactief en bij de bedrijfslocatie gegevens
ziet u "OPEN VISITE" staan.
Als u wijzigt van locatie ziet u ook in dat scherm staan dat er
een open visite is.
Als de cliënt geen bedrijfslocaties heeft, dan is er geen
mogelijkheid om een nieuwe visite of order aan te maken. Er is dan
geen zichtbaar.
Als u in V&O de visite of order heeft voltooid, dan komt dit
op de bedrijfskaart te staan.
Onder de tab kaart kunt u zien wat er in een
bepaalde periode bij deze locatie gebeurd is. Achter "periode" kunt
u aangeven of u de bezoeken van de afgelopen 3 of 6 maanden wilt
zien of van het afgelopen jaar. U kunt ook zien wat er de laatste 2
of van 10 jaar gebeurd is.
In de kolom " beschrijving" ziet u het type visite of order, een
deel van de ingevoerde tekst en de producten en/of handelingen die
u heeft toegevoegd. in de kolom arts zie u welke
arts de betreffende visite of order gemaakt heeft en onder
€ ziet u het totale bedrag van deze visite of
order Excl. de BTW.
Onder de tab Docs ziet u alle afgesloten
bezoekrapporten. Eventueel kunt u deze nogmaals printen door op het
woord bezoekrapport te klikken.
Via Uploaden kunt u nog een bestand van uw
computer uploaden. D.m.v. de knop Tag kunt u een
bestand
"taggen" (aan een groep toevoegen zodat u daar snel op kunt
filteren via selecteer een tag in de rechter bovenhoek)
Bij Nieuw kunt u een niet tekst bestand maken op
dezelfde manier zoals u dat in Word gewend bent.
Als u klikt op E-mail dan opent er een nieuw
scherm waar u de tekst die u wilt verzenden in kunt geven. Voor
meer uitleg over het mailen klikt u hier.