Bent u gebruiker van viva3 dan kunt u hier de uitleg van de
praktijk instellingen vinden.
Praktijk instellingen
De gegevens die zijn ingevoerd in de praktijk instellingen
gelden voor de gehele praktijk en zijn dus niet gebruiker
afhankelijk. De adresgegevens die u hier invoert komen terug op de
etiketten en op het bezoek rapport van de visitebrief.
Via de knop Adres kunt u op een makkelijke manier uw adres
gegevens opzoeken en door VIVA laten invullen. Dit heeft als
functie dat alle adressen het zelfde in VIVA staan. Dit is vooral
van belang als uw praktijk bijv. op de St. Jozefstraat zit. Dit kan
op meerdere manieren geschreven worden.
Aantal dagen V&O / Afspraken in het
verleden: Het getal dat u hier invoert geeft u de
mogelijkheid om de visitebrief of een V&O op een andere datum
te zetten. Het is alleen mogelijk om de datum aan te passen als u
een nieuwe visitebrief of V&O begint. Zodra u de visitebrief of
V&O eenmaal geparkeerd heeft is het niet meer mogelijk om het
datumveld te wijzigen. Als u hier 5 invult, dan kunt u 5 dagen
achteruit, maar ook 5 dagen voorruit.
Deze functie is ook voor de agenda. Natuurlijk is dit niet van
kracht bij het maken van een afspraak, dit kan natuurlijk onbeperkt
in de toekomst.
Oproep alarm (dagen): Het getal dat u hier
invoert betreft een herinnerdatum. Het getal geeft in het MD aan
hoeveel dagen voor (groen) en hoeveel dagen na (rood) de
oorspronkelijke datum een behandeling herhaald moet worden. Wanneer
een cliënt de praktijk bezoekt voor iets anders, kunt u hen eraan
herinneren.
Let op! deze instelling is van toepassing op de tab Opr/Off in het
Medisch Dossier.
RAPPORT: Header afbeelding: Met deze optie kunt
u een logo toevoegen aan het bezoekrapport. De afbeelding mag
maximaal een grootte hebben van 1024 pixels (breedte) bij 100
pixels (hoogte). U klikt op "Uploaden" , daarna op "Bladeren" en
vervolgens op "Uploaden". Als de afbeelding een
andere grootte heeft zal deze worden geschaald. Dit houdt in dat de
afbeelding wordt uitgerekt zodat hij de afmeting 1024 bij 100
heeft.
Uitlijnen: Bij de optie uitlijnen geeft u aan of u, uw
bedrijfslogo links, rechts of in het midden van uw document wilt
hebben.
Facturen: U kunt het
factuurtype vast zetten voor het Algemene, Spreekuur en
Paardenfactuurtype. Houd er rekening mee, dat wanneer u een
spreekuur factuurtype instelt, deze als standaard wordt
geselecteerd zodra u een medisch dossier (MD) opent.
U kunt dan geen keuze meer maken voor een ander factuurtype. Als u
het spreekuur factuurtype op het lege veld instelt , dan krijgt u
bij het openen van een medisch dossier opnieuw de lijst met de
beschikbare factuurtypes te zien.
Als u werkt met het logboek voor paarden dan dient u hier
een paardestal in te voeren. Dit mag gewoon letterlijk
"paardenstal" zijn.
Bij logboek paarden dient u een logboek te
kiezen. Als u deze instellingen goed heeft gezet
dan kunt u via het Medisch Dossier een paarden logboek
aanmaken.
Voor gedefinieerde tekstredacteur: U kunt een
tekstredacteur benoemen voor uw praktijk. Deze redacteur kan
bepalen of een voor gedefinieerde tekst/anamnese voor de gehele
praktijk beschikbaar wordt gesteld. Instellen voor gedefinieerde
tekstredacteur: kies via uitklap menu achter het lege veld een
persoon (redacteur).
Heeft u een tekst aangemaakt waarvan u denkt dat deze bruikbaar is
voor uw collega's, dan vinkt bij de tekst de optie ''redacteur''
aan. Daarna vraagt u (persoonlijk) aan de redacteur naar hetzelfde
scherm te gaan als waar u de tekst heeft aangemaakt. Voor de
redacteur wordt de optie publiceren zichtbaar. Als deze optie is
geselecteerd dan is het document voor de hele praktijk beschikbaar.
NB: geldt alleen voor de diersoort waarvoor het is aangemaakt.
Automatische batch selectie: Wanneer deze tegel
geactiveerd wordt, zal automatisch een batchnummer geselecteerd
worden als u een product toevoegt. Er wordt hierbij eerst gekeken
of het product een positief aantal heeft in de voorraad.
WACHTRIJ: Hier geeft u het aantal minuten in
voor de wachtrij. Bij het eerste alarm kleuren het
icoontje + items oranje, bij het tweede
alarm kleuren deze rood. Dit geeft een indicatie
hoelang de cliënt in de wachtrij zit te wachten. Deze twee opties
mogen niet op dezelfde tijd staan en de eerste moet een lager getal
hebben dan de tweede.
Documenten / tags: Hier kunt u een nieuw
document of nieuwe tag toe voegen. Dit document is voor de hele
praktijk beschikbaar en niet alleen voor één bepaald dier. Let er
wel op dat als u een praktijk logo de tag foto moet geven, anders
kunt u dit logo niet overal toevoegen. Voor meer uitleg over het
toevoegen van een document klikt u hier. Als u met het + teken een nieuwe tag
aanmaakt, ziet u als een document upload, dat de tag die u heeft
aangemaakt beschikbaar is om te gebruiken.
DIERPAS: De Dierpas is een unieke
identificatiepas, waarmee het medisch dossier met groot gemak
opgebouwd en geraadpleegd kan worden. Wanneer u als praktijk
gebruik maakt van de Dierpas, kunt u in dit veld de gegevens
invullen welke u van de organisatie van Dierpas heeft
ontvangen.
Als u klaar bent vergeet u dan niet op te
slaan!