FAQ

Question

Answer

Hoe kan ik een patiëntenkaart verzenden naar een klant?

Vanuit het medisch dossier kies je voor het icoon rechts van het printer icoon boven product toevoegen. Dit heet '' Versturen Patiëntenkaart''. Vervolgens verschijnt een pop-up scherm waar de periode en de template gekozen kunnen worden.

Waar kan ik terugvinden of een klant een agenda afspraak heeft gemaakt?

Wanneer een afspraak voor een bestaande klant is gemaakt (welke reeds is ingevoerd in Viva 3 Online) kan de afspraak bij de betreffende klant worden teruggevonden. Kies hiervoor het cliëntdossier. Vervolgens kies je de tab ''Viva agenda''. Hier staan alle afspraken van de klant in chronologische volgorde. Door op de afspraak te klikken opent de afspraak.

Waar kan ik instellen welke informatie wordt getoond op de patiëntenkaart welke ik ga verzenden naar een klant, dierenarts en/of dierhouder?

De instellingen voor de patiëntenkaart worden gedaan door de admin. Kies de tegel ‘’instellingen’’ en ga naar de tegel ''patiëntenkaart''. Nu is het mogelijk om verschillende templates te maken door te kiezen voor ‘’nieuw’’. Let op! Een uitgebreide handleiding vindt u in het help menu '' patiëntenkaart versturen''.

Wat zijn de filetypes welke kunnen worden geüpload en wat kan ik doen bij de melding filetype not allowed?

De filetypes: | gif | jpf | png | txt | pdf | doc | docx | odt | zijn alle geaccepteerde file extensies. Let op! wanneer een bestand een naam [untitled.pdf] heeft, wordt het niet geaccepteerd. Je krijgt dan de melding bij het uploaden van bestanden ''FILE TYPE NOT ALLOWED''. Door het bestand te hernoemen , dus een naam te geven, wordt het wel geaccepteerd en kan het bestand worden toegevoegd.

Als ik een document upload wordt het niet of niet juist gekoppeld aan het medisch dossier of cliënt.

In de documentenkoppeling zit een beperking van 4 MB per document. Documenten die groter zijn kunnen op dit moment dus niet worden gekoppeld. U kunt proberen het gewenste document te verkleinen of in delen op te slaan, zodat u het toch kunt koppelen. (zie hoofdstuk documenten in de Help)

Hoe kan ik het aangeven bij welke verzekering het dier is verzekerd?

Wanneer u via het Medisch dossier van het dier naar 'Bewerken' gaat kunt u in het tekstvak Polisnummer invullen om welke verzekering het gaat. Hier vult u voor Petplan PP in, met daarachter het polisnummer of Proteq, met daarachter het polisnummer.