Praktijk instellingen in Viva3

De gegevens die worden ingevoerd bij de praktijkinstellingen hebben betrekking op de gehele praktijk. Deze instellingen zijn dus NIET gebruiker afhankelijk. De adresgegevens die hier worden ingevoerd zijn zichtbaar op de etiketten en op het bezoekrapport van de visitebrief.

Bij praktijk info kunt u de naam van de prakijk, de telefoonnummer, het mailadres en de website invullen.

Bij de adres gegevens vult u de contactgegevens in van uw praktijk.
Wanneer u de postcode en het huisnummer invult, kiest u voor ''VALIDATIE'".
Als het een geldige combinatie van postcode en huisnummer betreft, vult Viva zelf de straat en woonplaats in.

Bij rapport kunt u een logo toevoegen. Dit logo wordt weergegeven op het rapport.
De afbeelding mag maximaal een grootte hebben van 1600 pixels (breedte) bij 180 pixels (hoogte).
Het logo voegt u als volgt toe: u klikt op de knop ''UPLOADEN'', vervolgens kunt u vanaf uw computer het juiste document zoeken , selecteren en openen. In het veld achter Header afbeelding wordt de naam van de afbeelding weergegeven. Wanneer de afbeelding een andere grootte heeft, wordt deze geschaald. Dit betekent dat de afbeelding wordt uitgerekt en de afmeting 1600(b) bij 180 (h) pixels wordt.
Uitlijnen: Met deze optie is het mogelijk om de afbeelding uit te lijnen (links, midden of rechts). De keuze is afhankelijk van wat u wenst.

Financiën: Hier kunt u de financiële gegevens van de praktijk invoeren. U kunt ze dan makkelijk terug vinden. Waarschijnlijk zullen deze velden in de toekomst via contextermen aangesproken worden.

Diversen:
Factuurtype:Het is mogelijk het factuurtype vast te zetten voor het algemene factuurtype. Let op! Wanneer u een spreekuurfactuurtype instelt, wordt deze standaard geselecteerd zodra u een medisch dossier opent. Het is dan niet meer mogelijk om een keuze te maken voor een ander factuurtype. Door het veld van het spreekuurtype leeg te laten, wordt bij het openen van het medisch dossier de lijst met de beschikbare factuurtypes weergegeven.
Naam paardenstal:Hier kunt u de naam ingeven van de paardenstal die u wilt gebruiken voor de hele praktijk.
Logboek paarden: Hier staan verschillende paardenlogboeken.
V&O / Afspr dgn in verleden:
het getal dat u hier invoert, geeft u de mogelijkheid om de visitebrief op een andere datum te zetten. Als u een opgeslagen V&O opent dan kun u bovenin bij instellingen de datum en tijd aanpassen. U kunt zover terug als deze instelling aan geeft.
Oproep alarm (dagen): Het getal wat u hier invult, zegt iets over de dagen waarbinnen een dier een vaccinatie nodig heeft. Zodra u het medisch dossier opent van een dier wat binnen deze dagen een vaccinatie nodig heeft, is het tabblad ''OPROEP'' rood gekleurd.
Voorgedefinieerde tekstredacteur: U kunt een tekstredacteur benoemen voor uw praktijk. De redacteur kan bepalen of een voorgedefinieerde tekst voor de hele praktijk beschikbaar wordt. Iedere gebruiker kan een voorstel indienen bij de redacteur. Deze kan de tekst definitief goedkeuren en publiceren.
Let op! de tekst dient ingevuld te worden per diersoort. Dus wanneer u een algemene tekst heeft, dient u deze zowel bij een hond als een kat apart in te voeren. Dit kunt u eenvoudig doen door de tekst te kopiëren en te plakken binnen Viva.Het publiceren van een tekst gaat als volgt:
1. Een gebruiker maakt in een tekstveld een tekst door te kiezen voor de T. Dit kan zijn informatie over een behandeling, een veel voorkomende anamnese etc.
U kunt een tekst toevoegen voor het medisch dossier, op een bedrijfskaart en in de e-mail. U kiest het icoon met de A vervolgens kunt u te tekst maken door op de plus toets + te klikken.
2. Bent u geen tekstredacteur, maar dient de tekst zichtbaar te zijn voor alle gebruikers, dan verstuurt u de tekst naar de redacteur. Dit kan door het veld ''naar redacteur'' aan te vinken.
De redacteur krijgt hiervan geen automatische melding, maar dient hiervan op de hoogte te worden gesteld. Wanneer de redacteur naar de betreffende tekst gaat, dient hij/zij de tekst te openen en kan deze tekst vervolgens publiceren
Bent u wel redacteur, dan kunt u de optie ''publiceren'' aanvinken. De tekst wordt dan direct zichtbaar voor alle gebruikers.
Let op!
Wanneer er op een later moment een wijziging moet worden doorgegeven of de tekst dient te worden verwijderd, kan alleen de redacteur deze actie uitvoeren.
Automatische batchselectie: Wanneer deze optie geactiveerd wordt, zal automatisch een batchnummer worden geselecteerd wanneer u een product toevoegt. Er wordt hierbij eerst gekeken of het product een positief aantal heeft in de voorraad.

Wachtkamer wachtrij: Middels de wachtrij krijgt u een indicatie hoelang de cliënt al zit te wachten.
Voor de wachtrij kunt een eerste en een tweede alarm instellen. U vult een gewenst aantal minuten in hoe lang een cliënt mag wachten. Bij het eerste alarm kleurt het icoon + het item oranje, bij het tweede alarm kleurt dit rood. Er mogen niet dezelfde cijfers in deze twee velden staan. De eerste moet een lager getal hebben dan de tweede.

Dierpas: De Dierpas is een unieke identificatiepas, waarmee het medisch dossier met groot gemak opgebouwd en geraadpleegd kan worden. Wanneer u als praktijk gebruik maakt van de Dierpas, kunt u in dit veld de gegevens invullen welke u van de organisatie van Dierpas heeft ontvangen.

Rechts bovenin kunt u documenten toevoegen. In dit menu kunt u ook praktijkdocumenten inzien. Tevens is het mogelijk een tag te maken. Middels een tag is het mogelijk om meerdere documenten met hetzelfde kenmerk te groeperen.
Werkwijze documenten toevoegen: Bij praktijkinstellingen kunt u kiezen voor de optie ''documenten''. U kunt hier kiezen voor uploaden. Vervolgens kunt u bestanden toevoegen van uw computer. Na de keuze van het document, kunt u een tag aanvinken voor het betreffende document. Vervolgens kunt het document uploaden door op de blauwe tegel te klikken. Is het niet het juiste document dan klikt op de oranje tegel. Het veld is dan weer leeg en u kunt een nieuw bestand toevoegen. Een toegevoegd document kunt u verwijderen. U kunt een filter toepassen en vervolgens de documenten zoeken welke u wilt verwijderen.
Werkwijze toevoegen van een tag:
Wanneer u een tag wilt toevoegen kiest u de optie +Tags.
Het toevoegen van een tag is mogelijk door een naam in te vullen in het lege veld (bijv. hokkaart). Zodra u een naam invult, wordt de button ''tag toevoegen'' actief en kunt u de tag opslaan. Let op! Het is nog niet mogelijk de naam van de reeds ingevoerde tag te wijzigen. Daarom is het belangrijk dat u deze direct juist invoert.


Koppeling EVDS

Staat hier beschreven.