Praktijk instellingen in Viva3
De gegevens die worden ingevoerd bij de praktijkinstellingen
hebben betrekking op de gehele praktijk. Deze instellingen zijn dus
NIET gebruiker afhankelijk. De adresgegevens die hier worden
ingevoerd zijn zichtbaar op de etiketten en op het bezoekrapport
van de visitebrief.
Bij praktijk info kunt u de naam van de
prakijk, de telefoonnummer, het mailadres en de website
invullen.
Bij de adres gegevens vult u de contactgegevens
in van uw praktijk.
Wanneer u de postcode en het huisnummer invult, kiest u voor
''VALIDATIE'".
Als het een geldige combinatie van postcode en huisnummer betreft,
vult Viva zelf de straat en woonplaats in.
Bij rapport kunt u een logo toevoegen. Dit logo
wordt weergegeven op het rapport.
De afbeelding mag maximaal een grootte hebben van 1600 pixels
(breedte) bij 180 pixels (hoogte).
Het logo voegt u als volgt toe: u klikt op de knop ''UPLOADEN'',
vervolgens kunt u vanaf uw computer het juiste document zoeken ,
selecteren en openen. In het veld achter Header afbeelding wordt de
naam van de afbeelding weergegeven. Wanneer de afbeelding een
andere grootte heeft, wordt deze geschaald. Dit betekent dat de
afbeelding wordt uitgerekt en de afmeting 1600(b) bij 180 (h)
pixels wordt.
Uitlijnen: Met deze optie is het mogelijk om de
afbeelding uit te lijnen (links, midden of rechts). De keuze is
afhankelijk van wat u wenst.
Financiën: Hier kunt u de financiële gegevens
van de praktijk invoeren. U kunt ze dan makkelijk terug vinden.
Waarschijnlijk zullen deze velden in de toekomst via contextermen
aangesproken worden.
Diversen:
Factuurtype:Het is mogelijk het factuurtype vast
te zetten voor het algemene factuurtype. Let op! Wanneer u een
spreekuurfactuurtype instelt, wordt deze standaard geselecteerd
zodra u een medisch dossier opent. Het is dan niet meer mogelijk om
een keuze te maken voor een ander factuurtype. Door het veld van
het spreekuurtype leeg te laten, wordt bij het openen van het
medisch dossier de lijst met de beschikbare factuurtypes
weergegeven.
Naam paardenstal:Hier kunt u de naam ingeven van
de paardenstal die u wilt gebruiken voor de hele praktijk.
Logboek paarden: Hier staan verschillende
paardenlogboeken.
V&O / Afspr dgn in verleden: het getal dat u hier
invoert, geeft u de mogelijkheid om de visitebrief op een andere
datum te zetten. Als u een opgeslagen V&O opent dan kun u
bovenin bij instellingen de datum en tijd aanpassen. U kunt zover
terug als deze instelling aan geeft.
Oproep alarm (dagen): Het getal wat u hier
invult, zegt iets over de dagen waarbinnen een dier een vaccinatie
nodig heeft. Zodra u het medisch dossier opent van een dier wat
binnen deze dagen een vaccinatie nodig heeft, is het tabblad
''OPROEP'' rood gekleurd.
Voorgedefinieerde tekstredacteur: U kunt een
tekstredacteur benoemen voor uw praktijk. De redacteur kan bepalen
of een voorgedefinieerde tekst voor de hele praktijk beschikbaar
wordt. Iedere gebruiker kan een voorstel indienen bij de redacteur.
Deze kan de tekst definitief goedkeuren en publiceren.
Let op! de tekst dient ingevuld te worden per diersoort. Dus
wanneer u een algemene tekst heeft, dient u deze zowel bij een hond
als een kat apart in te voeren. Dit kunt u eenvoudig doen door de
tekst te kopiëren en te plakken binnen Viva.Het publiceren
van een tekst gaat als volgt:
1. Een gebruiker maakt in een tekstveld een tekst door te kiezen
voor de T. Dit kan zijn informatie over een behandeling, een veel
voorkomende anamnese etc.
U kunt een tekst toevoegen voor het medisch dossier, op een
bedrijfskaart en in de e-mail. U kiest het icoon met de A
vervolgens kunt u te tekst maken door op de plus toets + te
klikken.
2. Bent u geen tekstredacteur, maar dient de tekst zichtbaar te
zijn voor alle gebruikers, dan verstuurt u de tekst naar de
redacteur. Dit kan door het veld ''naar redacteur'' aan te
vinken.
De redacteur krijgt hiervan geen automatische melding, maar dient
hiervan op de hoogte te worden gesteld. Wanneer de redacteur naar
de betreffende tekst gaat, dient hij/zij de tekst te openen en kan
deze tekst vervolgens publiceren
Bent u wel redacteur, dan kunt u de optie ''publiceren''
aanvinken. De tekst wordt dan direct zichtbaar voor alle
gebruikers.
Let op!
Wanneer er op een later moment een wijziging moet worden
doorgegeven of de tekst dient te worden verwijderd, kan alleen de
redacteur deze actie uitvoeren.
Automatische batchselectie: Wanneer deze optie
geactiveerd wordt, zal automatisch een batchnummer worden
geselecteerd wanneer u een product toevoegt. Er wordt hierbij eerst
gekeken of het product een positief aantal heeft in de
voorraad.
Wachtkamer wachtrij: Middels de wachtrij
krijgt u een indicatie hoelang de cliënt al zit te wachten.
Voor de wachtrij kunt een eerste en een tweede alarm instellen. U
vult een gewenst aantal minuten in hoe lang een cliënt mag wachten.
Bij het eerste alarm kleurt het icoon + het item oranje, bij het
tweede alarm kleurt dit rood. Er mogen niet dezelfde cijfers in
deze twee velden staan. De eerste moet een lager getal hebben dan
de tweede.
Dierpas: De Dierpas is een unieke
identificatiepas, waarmee het medisch dossier met groot gemak
opgebouwd en geraadpleegd kan worden. Wanneer u als praktijk
gebruik maakt van de Dierpas, kunt u in dit veld de gegevens
invullen welke u van de organisatie van Dierpas heeft
ontvangen.
Rechts bovenin kunt u documenten
toevoegen. In dit menu kunt u ook praktijkdocumenten inzien. Tevens
is het mogelijk een tag te maken. Middels een tag is het mogelijk
om meerdere documenten met hetzelfde kenmerk te groeperen.
Werkwijze documenten toevoegen: Bij
praktijkinstellingen kunt u kiezen voor de optie ''documenten''. U
kunt hier kiezen voor uploaden. Vervolgens kunt u bestanden
toevoegen van uw computer. Na de keuze van het document, kunt u een
tag aanvinken voor het betreffende document. Vervolgens kunt het
document uploaden door op de blauwe tegel te klikken. Is het niet
het juiste document dan klikt op de oranje tegel. Het veld is dan
weer leeg en u kunt een nieuw bestand toevoegen. Een toegevoegd
document kunt u verwijderen. U kunt een filter toepassen en
vervolgens de documenten zoeken welke u wilt verwijderen.
Werkwijze toevoegen van een tag:
Wanneer u een tag wilt toevoegen kiest u de optie +Tags.
Het toevoegen van een tag is mogelijk door een naam in te vullen
in het lege veld (bijv. hokkaart). Zodra u een naam invult, wordt
de button ''tag toevoegen'' actief en kunt u de tag opslaan. Let
op! Het is nog niet mogelijk de naam van de reeds ingevoerde tag te
wijzigen. Daarom is het belangrijk dat u deze direct juist
invoert.
Koppeling EVDS
Staat hier beschreven.